Volkswagen Touareg

Proč koupit Volkswagen Touareg

  • pohodlné SUV
  • skvělé jízdní vlastnosti jako u luxusního sedanu
  • jedny z nejlepších terénních vlastností mezi vozy SUV

Volkswagen Touareg je jedno z nejúspěšnějších SUV na trhu. Někdy se uvádí, že je to crossover SUV. Faktem je, že tohle SUV patří mezi ta, která nabízejí luxusní svezení na silnici, a zároveň silné zážitky v terénu. V testech se často porovnává s plnokrevnými offroady, což mluví samo za sebe. Jedná se o auto, které je radost řídit, ať už jedete kamkoli. Nenechá vás ve štychu ani při přesunech na velké vzdálenosti, kdy potřebujete převést větší množství zavazadel, díky svému objemnému kufru.

Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg

Výroba se rozeběhla v roce 2002. O 5 let později auto prošlo faceliftem. Zejména tyhle verze Volkswagenu Touareg a novější najdete v našem autobazaru. Druhá generace Touaregu se začala vyrábět v roce 2010.

Pokud máte rádi velká drsně vypadající SUV, pak jste tu správně. Volkswagen Touareg je tím největším drsoněm mezi drsoni. To ostatně dokazuje každoročně na Rally Paříž-Dakar, kdy dává nakládačku všem soupeřům už několik let po sobě.

Touareg za dobu svojí existence získal mnoho ocenění. Kromě vitězstvích v Rally Paříž-Dakar získal např. i ocenění jako Auto roku v Japonsku.

Název Touareg je vypůjčený od kočovného berberského kmene v Severní Africe, který obývá Saharu. Po koupi tohoto vozu můžete začít kočovat a to tak pohodlně, že pro vás vzdálenosti ztratí význam.

Víte, že Volkswagen Touareg V10 je držitelem světového rekordu v tažení nejtěžšího břemene, kterým byl Boeing 747?

A ještě jedna drobnost hned na začátku. Volkswagen Touareg se vyrábí v Bratislavě. Ve stejné továrně se vyrábí i Audi Q7 a Porsche Cayenne.

Volkswagen Touareg vznikl společným úsilím automobilek Volkswagen, Audi a Porsche. Cílem bylo vytvořit offroad, který se bude ovládat jako sportovní auto. Nemůžu si pomoct, ale podle všech komentářů motoristických magazínů bych tvrdil, že pokud existuje offroad s těmito vlastnostmi, tak je to Porsche Cayenne, ale to už má trochu jinou cenovku. Ale to jsem odbočil. Výsledkem snažení, výše uvedených automobilek, je podvozková platforma PL71, která slouží jako základ pro Volkswagen Touareg, Audi Q7 i Porsche Cayenne. Samozřejmostí je to, že si ji každá automobilka upraví podle svého, takže při pouhém řízení aut byste to snad ani nepoznali.

Video Volkswagen Touareg

Vzhled Volkswagenu Touareg

Vzhled Volkswagenu Touareg nenadchne, ale ani neurazí. Je to typický zástupce koncernového designu. Při pohledu na něj necítíte pohlazení estetickou nirvánou, ale necítíte ani ošklivost, narozdíl třeba od designu Porsche Cayenne, které většina lidí považuje za ošklivé, aby se do něj po čase zamilovala. Karoserie trochu připomíná Cayenne a trochu Toyotu Land Cruiser.

Při faceliftu 2007 dostal Touareg novou mřížku chladiče, kterou měli jako první Volkswagen Passat a Volkswagen Phaeton. Celkem bylo změněno 2300 dílů.

  • předělaná přední a zadní světla, přidán pás diod pro denní svícení
  • nová kola
  • do standardní výbavy naftových motorů byl zařazen filtr pevných částic
  • ABS nyní spolupracuje spolu se systémem kontroly trakce, tím se zlepšily vlastnosti při brzdění až o 25% v závislosti na povrchu.
  • adaptivní tempomat se umí přizpůsobit situaci na silnici, umí zrychlit nebo zpomalit.
  • systém sledování mrtvého úhlu s varováním pomocí LED diod zabudovaných do postranních zrcátek

Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg

Při pohledu zezadu na faceliftovanou verzi si určitě všimnete spoileru. Ten nemá funkci estetickou, jak by se mohlo zdát, ale hlavně aerodynamickou. Auto s ním má menší spotřebu paliva.

Interiér Volkswagenu Touareg

Interiér je pětimístný, nelze ho rozšířit na sedmimístný. Prostoru je pro pět pasažérů všude dost, žádná stísněnost.

Multifunkční volant vám usnadní práci, nemusíte se pořád natahovat ke středové konzoli.

Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg

Kufr je dostatečně velký.

Volkswagen Touareg

Vnitřek auta je ozvučen dánským Dynaudio hi-fi systémem. Jde samozřejmě o hi-end mezi zvukovými systému. Výkon systému může dosahovat až 600 Wattů.

Při faceliftu byl nahrazen původní středový panel za novější s velkým displejem. Displej se změnil i na přístrojové desce u volantu. Oba dva displeje jsou nyni barevné.

Vytápění interiéru má jednu vychytávku. Pokud zmáčknete tlačítko REST, bude se interiér až po dobu 45 minut vyhřívat. V zimě vystoupíte a vrátíte se třeba za 30 minut, tak je auto příjemně vytopené stejně, jako když jste odcházeli. Používá se k tomu zbytkové teplo od motoru.

Standardně je ve výbavě dvouzónová limatizace. V příplatkovém příslušenství je i čtyřzónová Climatronic. Tu lze nastavit na čtyři oddělené zóny nebo na jednu pro celý vůz.

Bezklíčové zapalování bylo volitelné. Umožňuje nastartovat auto, aniž byste klíč museli vyndat z kapsy.

Velikost zavazadelníku je 580 l, po složení sedaček 1642 l. U Hybridu je zavazadelník menší a to 493 l a 1555 l. Dveře zavazadelníku není nutné otevírat, stačí vyklopit zadní sklo.

Vzdušnost interiéru může obstarávat i panoramatické střešní okno. Ve volitelné výbavě je možné objednat fotovoltaické články zabudované do střešního okna, které napájejí ventilátory v zaparkovaném autě. Zabrání se tak přehřívání interiéru v létě.

Volkswagen Touareg

Podvozek Volkswagenu Touareg

Volkswagen Touareg má standardně pohon všech čtyř kol 4x4. U takového auta byste čekali jízdní vlastnosti offroadu. To znamená, díky velkým pneumatikám nestabilita ve vyšší rychlosti, pohupování, velké náklony v zatáčkách. V Touaregu vás ale nečeká nic z toho. Auto skvěle sedí a na silnici se chová naprosto suverénně. V podstatě z něho budete mít při řízení dojem jako ze sedanu. A to je velká poklona. Uvědomte si, že to auto váží a má rozměry jako menší silniční brontosaurus a současně exceluje v terénu. Chtělo by se říct, že se v Touaregu podařilo Volkswagenu smíchat navzájem si odporující vlastnosti do koktejlu, který vám udělá obrovskou radost, jakmile se posadíte za volant.

Auto má automaticky uzamykatelný centrální mezinápravový diferenciál, který ale můžete manuálně nastavit. Manuál má rozhodující slovo nad automatikou. Při vjezdu do terénu můžete zvýšit světlost podvozku. Vzduchové pérování umožňuje tři režimy – náklad 160 mm, offroad 244 mm a Xtra 300 mm.

Vůz se vzduchovým pérováním může být vybaven i sportovním podzvozkem. Při nastavení „Sport“ tlumiče ztuhnou. Pokud dojde v zatáčce k náklonu karosérie, systém ho vyrovná.

Přední i zadní náprava jsou lichoběžníkové. Každé kolo má nezávislé zavěšení, díky tomu jsou jízdní vlastnosti v terénu excelentní. Při řízení budete mít pocit, že neřídíte SUV, ale luxusní sedan.

Brodivost ve vodě je 50 cm. Boční náklon až 35°. Čelní náklon až 45°. Přítomen je asistent pro sjíždění ze svahu. Jakmile sklon svahu překročí 20°, asistent se automaticky aktivuje. Svah sjedete rychlostí 5 km/h aniž byste se jedinkrát dotkli pedálu brzdy.

Asistent pro jízdu do kopce. Nečekejte, že za vás bude šlapat na pedál. Ale i tak je to užitečná věc. Když při jízdě do kopce sundáte nohu z plynu, asistent zabrání tomu, aby auto samovolně sjelo dolů. Šikovná věc, obzvlášť pokud jste na kopci, který má 45° a vy ho nechcete sjíždět pozpátku...

Posilovač řízení Servotronic. Tahle vymoženost je trochu rozporuplná. Volkswagen samozřejmě vychvaluje to, že v nízké rychlosti jde řízení snáz, zatímco na dálnici ve vyšší rychlosti ztuhne. Dost často je ale slyšet stížnost na to, že se pak řidiči špatně odhaduje, kolik otočit volantem, když se to mění.

Touareg utáhne až 3,5 tuny. Nebo rovnou celý Jumbo Jet, viz výše.

Auto může být vybavené i kontrolou tlaku v pneumatikách. Každých 30 sekund se zkontroluje, jestli pneumatika neztrácí tlak.

Motory Volkswagenu Touareg

Všechny verze jsou vybaveny šestistupňovou převodovkou, ať už manuální nebo automatem v závislosti na variantě motoru. Všechna čtyři kola pohání systém 4XMOTION. Mezi přední a zadní poháněnou osou je uzávěrka diferenciálu a ještě jedna uzávěrka diferenciálu je na zadní nápravě. Za normálních podmínek je síla distribuovaná na nápravy v poměru 50:50. V případě potřeby, se ale poměr může libovolně měnit a to tak, že až 100 % síly jde pouze na přední nebo pouze na zadní nápravu. Elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS) zadní nápravy dokáže distribuovat sílu na jednotlivá kola. Pokud je jedno kolo ve vzduchu, přesune se všechna dostupná síla na kolo, které má trakci. To je ten správný recept, jak z SUV udělat skvělý offroad.

Volkswagen Touareg

R50 je podle 5.0 litrového motoru. Řada R je u VW obdobou řady M u BMW, AMG u Mercedesu-Benz atd.

Od roku 2009 existuje hybridní verze s 3.0 motorem V6 s 245 kW / 328 k a 440 Nm a elektromotorem s 38 kW / 51 k a 300 Nm. Systém využívá rekuperaci energie při brzdění.

Převodovka je 6 rychlostní Tiptronic. Může fungovat v manuálním nebo automatickém režimu. Při řazení není třeba spojka. Stačí jen přeřadit na další rychlostní stupeň.

Benzinové motory FSI snížily spotřebu až o 25% díky systému vstřikování paliva. Přesto jsou naftové motory o 30 – 40% ekonomičtější.

U druhé generace se začala dodávat osmistupňová automatická převodovka.

Facelift 2007

Benzín
3.2 V6 2006-2010 206 kW / 276 k, 360 Nm
4.2 V8 2006-2010 257 kW / 345 k, 440 Nm 6 rychlostní automat
6.0 W12 2005-2010 331 kW / 444 k, 600 Nm 6 rychlostní automat
Nafta
2.5 R5 TDI 2003-2010 128 kW / 172 k, 400 Nm 6 rychlostní automat / manuál
3.0 V6 TDI 2007-2010 177 kW / 237 k, 500 Nm 6 rychlostní automat / manuál
3.0 V6 TDI BlueMotion 2009-2010 165 kW / 222 k, 550 Nm 6 rychlostní automat
5.0 V10 TDI 2002-2010 230 kW / 309 k, 750 Nm 6 rychlostní automat
R50 2007-2010 257 kW / 345 k, 850 Nm 6 rychlostní automat

Před faceliftem 2007

Benzín
3.2 V6 2002-2004 162 kW / 217 k
3.6 V6 2004-2006 117 kW / 238 k
4.2 V6 2002-2006 228 kW / 306 k
6.0 W12 2005-2010 331 kW / 444 k, 600 Nm
Nafta
2.5 TDI 2003-2010 128 kW / 172 k, 400 Nm
3.0 V6 TDI 2004-2007 165 kW / 222 k
4.2 V8 TDI
5.0 V10 TDI 2002-2007 230 kW / 309 k, 750 Nm

Základní objem nádrže je 85 litrů, za příplatek se dá pořídit 100 l nádrž.

V závislosti na motoru se hmotnost auta pohybuje od 2 tun výš. Žádný drobeček to není.

Bezpečnost Volkswagenu Touareg

Auto je vybaveno systémem ABSplus, který si Volkswagen nechal patentovat. V terénu tento systém dokáže ušetřit až 20% brzdné dráhy.

Adaptivní tempomat s funkcí Follow-to-Stop. Automaticky akceleruje na rychlost, kterou nastavil řidič, nebo brzdí až do úplného zastavení v závislosti na dopravní situaci.

Další významným bezpečnostním pomocníkem je monitorování vzdálenosti vozidel jedoucích před Touaregem. Používá k tomu radar, který hlídá rozestup a pokud se auto dostane příliš blízko, systém informuje řidiče a připraví brzdy na brzdění.

Další elektronický asistent má na starosti prostor za autem a vedle něho. Prakticky se jedná o hlídání mrtvého úhlu. Řidiče o případném riziku informuje v postraních zrcátkách.

U druhé generace přibyl přednárazový systém s brzděním ve stavu nouze, kdy systém automaticky začne nouzově brzdit před překážkou a dokáže podstatně snížit nárazovou rychlost v případě nehody.

Dalšími novinkami jsou adaptivní přední světlomety, varování před opuštěním pruhu, čtyři vnější kamery, vzduchové pérování s adaptivními tlumiči.

Celá klec karosérie je zesílená a ve dveřích jsou výztuhy proti průniku cizích předmětů do interiéru.

Parkovací asistent pomáhá řidiči skrze akustické a vizuální signály. Ty upozorňují na situace, kdy už je auto příliš blízko jinému autu nebo předmětu.

Bezpečnostní pásy jsou tříbodové. Čtyři bezpečnostní pásy jsou výškově nastavitelné. Samozřejmostí je předpínání všech čtyř bezpečnostních pásů. Přední mají i omezovače napětí. Ty v kombinaci s předpínači zabraňují vzniku zranění při nárazu.

Elektronická distribuce brzdné síly (EBD) rozděluje brzdnou sílu na jednotlivá kola tak, aby výsledkem byl optimální brzdný účinek. Např. pokud jede auto z prudkého kopce, přední kola brzdí míň než zadní. Princip je stejný, jako když jedete z kopce na kole. Taky si nezabrzdíte přední brzdou, protože byste si „vystoupili“.

Hlavové airbagy vpředu i vzadu. Aktivují se v případě bočního nárazu a chrání hlavu a hrudník.

Kromě ESP Touareg používá ještě HBA, to je hydraulický asistent brzdění. Dokáže rozpoznat, jestli se jedná o běžné nebo panické brzdění. Pokud platí to druhé, asistent okamžitě na brzdy vyvine maximální sílu, aby došlo k zastavení auta na co nejkratším úseku.

Závěr

Na závěr budu jen chválit. U takového auta, jako je Volkswagen Touareg byste chyby hledali jen velmi obtížně. Pohodlí při cestování je excelentní, řízení je skvělé, podvozek jak u luxusního sedanu.

Pokud vás Volkswagen Touareg nadchl a chcete si objednat zkušební jízdu, neváhejte kontaktovat náš autobazar. V případě, že byste měli zájem o vůz s doplňkovou výbavou, který v autobazaru nemáme, je možné se domluvit na individuálním dovozu ze zahraničí přesně podle vašich požadavků. Vždy vám rádi vyhovíme.

Volkswagen Touareg vám i dlouho vydrží. Nikdy vám nezrezne. Důvodem je to, že Volkswagen při výrobě jeho karosérie používá galvanizovanou ocel. Za pomocí elektrického proudu se ocelový plech pokryje vrstvou zinku z obou stran. Koroze pak nemá šanci.

Konkurenti Volkswagenu Touareg

  • BMW X5
  • Audi Q7
  • Range Rover
  • Porsche Cayenne
  • Mercedes-Benz M