Renault Mégane

Proč koupit Renault Mégane

  • dobré jízdní vlastnosti
  • kompaktní auto
  • u silnějších motorů dynamika
  • prostorný interiér
  • použitelný kufr

V roce 2002 byl na trh uveden Renault Mégane II. O 4 roky později prošel faceliftem a vyráběl se až do roku 2008, kdy byla uvedena jeho nová verze Renault Mégane III. Od Renaultu Mégane I se odlišoval snad úplně ve všem. Renault vzal Mégane I a úplně ho předělal. Výsledek se dostavil hned následující rok, kdy se Renault Mégane II, ve verzi hatchback, stal Evropským autem roku 2003 s tím, že odvaha se vyplácí – to bylo namířeno na originální design hatchbacku. Stranou nezůstala ani kvalita. Renault Mégane II je velmi úspěšný v konkurenci ostatních automoblek a podle německého ADAC je na tom lépe než např. Ford Focus nebo Honda Civic. Renault Mégane II model 2008 se dokonce umístil na třetím místě, hned za BMW 1 a Audi A3.

Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane

Renault Mégane II je postavený na podvozkové platformě C, kterou Renault vyvinul společně s Nissanem. Spolupráce s Nissanem funguje už od roku 1999, takže se nejedná o nic překvapivého. V současnosti (rok 2011) je Renault Mégane druhým nejprodávanějším autem, ve svém segmentu, v celé Evropě. To dokazuje, že je tento vůz skvělou volbou.

Renault Mégane II byl dostupný ve verzích sedan, hatchback, kombi (3-dveřový a 5-dveřový) a kabriolet. Za 6 let co se prodával se vyráběl s devíti motory od naftového 1.5 dCi s 86 k a se spotřebou 4,5 l/100 km až po vyladěné RS (Renault Sport) 2.0 Turbo s 225 k a spotřebou 8,8 l/100 km benzínu.

Renault do vývoje Renaultu Mégane II investoval 2,1 miliardy Euro. Vůz se vyráběl ve třech továrnách. Hatchback a Sport Hatch v Palencii ve Španělsku, hatchback v Douai ve Francii, tam se vyrábí i Scénic, a Mégane saloon v turecké Burse.

V roce 2006 došlo na facelift. Auto dostalo zcela novou přední část a byly vylepšeny jeho jízdní vlastnosti.

Nejnovějším modelem je Renault Mégane III vyráběný od roku 2008, ten v roce 2011 prodělal facelift. S příchodem třetí generace se Mégane zbavil originální, ale podle některých nevzhledné zádě. Přinesl facelift něco radikálního nebo se jedná jen o evoluci? Samozřejmě že ne. Renault, stejně jako ostatní výrobci, pro facelift nepřipravuje žádná překvapení, ale snaží se pouze doladit již stávající model tak, aby si nepoškodil prodeje.

Video Renaultu Mégane

Vzhled Renaultu Mégane

Renault se u Renaultu Mégane II snažil vzhledově zapůsobit na emoce, ale zároveň vytvořit praktický vůz, který se snadno používá. To ocení každý řidič, který nerad hledá, kde bylo které tlačítko, páčka nebo přepínač. Ovládání Mégane je tak jednoduché, jak jen to bylo možné. Někoho může překvapit brzda v podobě plynové páky letadla, ale je praktická.

Renault Mégane

Podvozek Renaultu Mégane

V případě že auto obujete do 15“ kol, zažijete v kategorii těchto aut nevídaný komfort a to i na rozbitých silnicích. Samozřejmě nečekejte svezení jako v >Mercedesu, podvozek díry nezamaskuje jako je běžné u aut vyšších tříd, ale ve svém segmentu se jedná o jeden z nejpohodlnějších podvozků v porovnání s konkurenty. Od volantu nečekejte zpětnou vazbu. Ta díky posilovači neexistuje. Což ale nemusí být úplně na škodu. Pokud auto pořídíte třeba jako druhý vůz do rodiny, pak by to nejspíš manželka stejně neocenila.

Interiér Renaultu Mégane

Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane

Cestování v Renault Mégane vám bude zpříjemňovat i interiér. Kvalitní materiály najdete všude, od přístrojové desky až po sedačky, zejména pak u 3. generace, kde si automobilka dala opravdu záležet. Všechny povrchy jsou měkké a příjemné na dotek. Měkčený plast je použit na všech plochách, kterých se budete dotýkat.

Posaz je trochu vyšší, ale to některým řidičům nevadí, ba naopak. Volant lze nastavit ve dvouch směrech. Sedačky vzadu jsou poněkud stísněné, postrádají více prostoru pro dospělé cestující, dětem to ale vadit nebude. Kufr je v této třídě s 420 litry jedním z největších.

Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane

Dvě nejlevnější verze postrádají klimatizaci, CD přehrávač a zadní dělená sedadla. Elektricky ovládaná přední i zadní okna a dešťový senzor mají všechny verze.

Za příplatek se dodávala i panoramatická střecha nebo dvojitá podlaha. Na svojí dobu v dané třídě velice pokrokové odemykání a startování bez klíče, které bylo výsadou vozů o třídu výš. Navigace byla dodávána značka Carminat. Další vymožeností byl tempomat s omezováním rychlosti. Dešťový senzor a automatické přepínání na potkávací světla taktéž řízené senorem.

Motory Renaultu Mégane

Renault Mégane

Benzín
1.4 16V 100 k 6,9 l/100 km 0-100 za 12,5 s max. rychlost 183 km/h
1.6 16V VVT 111 k 6,9 l/100 km 0-100 za 10,9 s max. rychlost 192 km/h
2.0 16V VVT 136 k 8 l/100 km 0-100 za 9,2 s max. rychlost 200 km/h
2.0 Turbo 165 k 7,7 l/100 km 0-100 za 8 s max. rychlost 220 km/h
RS 2.0 Turbo 225 k 8,8 l/100 km 0-100 za 6,5 s max. rychlost 236 km/h
Nafta
1.5 dCi 86 k 4,5 l/100 km 0-100 za 14,3 s max. rychlost 185 km/h
1.5 dCi 106 k 4,5 l/100 km 0-100 za 11,1 s max. rychlost 185 km/h
1.9 dCi 130 k 5,5 l/100 km 0-100 za 9 s max. rychlost 200 km/h
2.0 dCi 150 k 5,4 l/100 km 0-100 za 8 s max. rychlost 210 km/h

Bezpečnost Renaultu Mégane

Auto patří do nižší střední třídy. Do ní přineslo skvělou bezpečnost, 5 hvězdiček v testech Euro NCAP, jako vůbec první auto v tomto segmentu. Renault o autu ve svých materiálech tvrdil, že se jedná o vůz, který je: kompaktní, designově výrazný a dynamický. U naftových motorů by se chtělo říct, že i úsporný.

Renault vybavil Mégane systémem ABS v základu, dále monitorovacím systémem tlaku v pneumatikách, stabilizačním systémem ESP, kontrolou nedotáčivosti (CSV) a xenonovými světlomety s adaptivním paprskem. K pohodlí při řízení přispívá i elektrický variabilní posilovač řízení. U vozů kupé a kabriolet Renault nedává předpínače pásů, ale vybavuje přední sedačky airbagem, který udrží vaší sedací část na místě – nesklouznete na sedačce dopředu a nepodklouznete pod pásem. Je umístěn na okraji sedáku a oceníte ho zejména pokud máte děti. Podle statistik jsou to právě děti, které díky svojí výšce při nárazu nejčastěji podklouznou pod bezpečnostním pásem.

Závěr

Benzínová 1.6 je hlučnější než naftový 1.9 nebo 2.0. Ve vyšších rychlost, od 100 km/h, působí rušivě aerodynamický hluk. Hluky může občas vyrábět i zadní náprava. Ale je třeba si uvědomit, že pokud auto porovnáme s konkurenty ve stejném segmentu, je Renault Mégane na špičce a svoje konkurenty deklasuje. Výše uvedené věci vám budou vadit pouze v případě, že jste zvyklí na auto vyšší třídy, jinak ani náhodou. Když k tomu připočítáme provozní a servisní náklady, je Renault Mégane skvělou volbou a jen těžko budete hledat jiné auto, které by se mu vyrovnalo.

Navíc servisní náklady snížíte tím, že budete využívat náš autoservis. Díky tomu ušetříte až 40% nákladů oproti autorizovaným servisům. Pokud si Renault Mégane koupíte v našem autobazaru dostanete slevu dalších 5% v autoservisu. Servisní náklady, tak jednoduše srazíte až o neuvěřitelných 45%!

Pokud při výběru berete zřetel na poměr výkon/cena, tak jednoznačně koupíte Renault Mégane.

Konkurenti Volkswagenu Touareg

  • Ford Focus
  • Volkswagen Golf
  • Citroën C4
  • Peugeot 307