Renault Laguna

Proč koupit Renault Laguna?

  • nízké provozní náklady
  • kvalitní zpracování interiéru
  • komfort
  • dobré motory a jejich široký výběr

Renault Laguna je velké rodinné auto střední třídy, které se v současnosti vyrábí jako 3. generace. Počátky výroby sahají až do 90. let minulého století. To z auta dělá poměrně vyzrálý vůz bez dětských nemocí s ověřenou technikou. To je někdy víc než líbivý design. Ale ani ten Renault neopomenul. Na evropské poměry je lehce výstřední, spíš vzhledem než tvary.

Renault Laguna - pravá strana zepředu Renault Laguna - maska chladiče Renault Laguna - pravá strana

Renault Laguna se prodává jako 5dveřový liftback, 5dveřový kombík nebo 3dveřové kupé. Auto se vyrábí na podvozkové platformě D, která je společná s Nissanem Altimou a Nissanem Murano. Renault Laguna III se vyrábí od roku 2007, kdy nahradila 2. generaci. Faceliftem vůz prošel v roce 2010.

Z důvodu problémů s kvalitou u 2. generace se výrobce zaměřil zejména na tuto oblast. Renault Laguna je díky tomu na jiné kvalitativní úrovni než jeho předchůdce. To se odrazilo i na materiálech použitých v interiéru, zejména na palubní desce. Tady je nutno podotknout, že Renault Laguna ve 3. generaci opravdu není tím Renaultem Lagunou 2. generace. Vše co majitele tehdy trápilo je pryč. Pryč jsou problémy s poruchovými turbodmychadly,

Renault se, stejně jako Citroën u Citroënu C5, snažil o to, aby jeho francouzské auto bylo více německé, v rovině kvalitativní samozřejmě.

Renault Laguna video

Vzhled Renaultu Laguna

Auto se může pochlubit svým vlastním stylem. Renault se snaží dělat auta tak, aby plnila funkci vozu, ale zároveň byla jiná než běžná produkce. Renault Lagunu na parkovištěi určitě nepřehlédnete.

Čeho si všimnete jako prvního jsou velké přední světlomety. Ty zaujmou vaši pozornost okamžitě. Následuje veliký otvor v nárazníku, kterým se přivádí vzduch k motoru. Vzadu pak zadní svítilny, které v podstatě tvoří hranu víka zavazadelníku. Poměrně neobvyklé. Ale co je u Renaultu obvyklého? To je právě ten design, který si zákazníci u Renaultu kupují. Francouzsky elegantní stejně jako vzdálený běžnému automobilovému designerskému úzu.

Renault Laguna - pravá strana zezadu Renault Laguna -víko zavazadelníku - páté dveře

U nejnovější faceliftované verze 2010 pak příď prošla změnou. Renault použil masku umístěnou na střed a po stranách kapsy kam umístil mlhová světla. Zkombinoval tak horizontální linky s vertikálními a předek už nevypadá jako „otevřená ústa“. Řekl bych, že to vypadá lépe a moderněji.

Interiér Renaultu Laguna

Hluky z ulice nebo od vozovky dovnitř nepronikají, interiér je dobře utlumený. Hluk motoru uvnitř také neuslyšíte. Interiér je tvořen hodnotnými materiály. Kvalitativně o úroveň výše než byl předchozí model.

Prostornost interiéru je na dobré úrovni. Posádka má k dispozici velké množství úložných prostor. Pozice řidiče je dobrá. Pouze vzadu mohou vyšší cestující zaznamenat problémy s místem nad hlavou. Ale nebojte se, pět lidí naložíte a pokud jsou běžného vzrůstu nebudete poslouchat ani stížnosti.

Renault Laguna - palubní deska Renault Laguna - centrální konzole Renault Laguna - palubní počítač

Renault dává do aut poměrně bohatou výbavu jako standard – klimatizaci, elektrická okna, vyhřívaná zrcátka, CD přehrávač. Verze GT pak má i satelitní navigaci a kožené sedačky.

Pokud si do vozu sedenete na místo řidiče, budete si chválit pohodlné přední sedačky. Spíš by překvapilo, kdyby tomu tak nebylo, jsme přeci ve francouzském autě.

Renault Laguna - přístrojový štít

Zavazadelník je dobře použitelný a dobře tvarovaný. U sedanu má zavazadelník 450 litrů, po sklopení zadních opěradel 1377 litrů. Nákladová hrana kufru je dost vysoko. U verze kombi je nákladová hrana níž a základní objem zavazadelníku je 505 litrů, po složení sedaček 1593 litrů.

Renault Laguna - zadní sedačky Renault Laguna - zavazadelník

Co se Renaultu opravdu povedlo je palubní deska, volant, který padne do ruky, a středová konzole, nebo spíš jen její náznak na středu palubní desky. Renault tak vyřešil jednu noční můru řidičů při jízdách na dlouhých trasách a to je otlačená noha od středové konzole. V Renaultu Laguně vám tohle nehrozí.

K odemykání auta se používá hands-free karta Renault. Auto o vás ví ve chvíli, kdy se k němu přiblížíte. Kartu nemusíte ani vyndavat.

Navigace použitá na palubě Renaultu Laguna je TomTom, která je považovaná za lepší, než jsou osttní navigační systémy. Je rychlá, rychle přepočítává trasu v případě změn a vypadá dobře. Její konkurenti někdy vypadají o několik let pozadu. Uživatelsky je TomTom přívětivý a ovládá se jednoduše. Při jízdě to řidiče neobtěžuje. Aktualizace navigace probíhá velice snadno.

Hudbu posádce interpretuje systém Bose.

V nejluxusnější verzi je interiér schopen konkurovat prémiovým značkám Audi nebo BMW.

Podvozek Renaultu Laguna

Dobře ovladatelný vůz s přesnějším řízením než měla 2. generace. Trpí lehkou nedotáčivostí. Od předchozí generace se toho nezměnilo, ostatně ani nemohlo. Podvozek je totiž totožný, pouze s drobnými úpravami. Nečekejte od Renault nic jiného, než komfortně naladěný podvozek. Jde přeci o pohodlné svezení.

Co by se dalo vytýkat podvozku je zavěšení zadních kol, které je příčinou toho, že řidiči nejsou příliš spokojeni se stabilitou vozu v zatáčkách a při břždění zadek trochu plave.

Renault přišel s novinkou se systémem 4Control (rok 2010). Tento systém umožňuje natáčení zadních kol do opačného směru, než se natáčejí přední kola, nad 60 km/h pak zadní kola zatáčejí stejným směrem jako přední. Ovladatelnost vozu se tím zlepšila a řidiči systém ušetří otáčení volantem. Otáčí jím míň.

Ve městě je díky výše uvedenému systému Laguna obratnější. Pozitivní vliv to má i na vyšší bezpečnost.

Motory Renaultu Laguna

Motory pro Renault Laguna začínají na nejslabším benzinu 1.6. Ten oproti 2. generac posílil o 10 k, takže výsledkem je výkon 110 k. Vrcholem nabídky již není 3.0 s 207 k, ale pouze 2.0 s 205 k.

Renault Laguna - motor 1.5 dCi

Naftová nabídka se naopak rozšířila. Původně začínala na 1.9 a končila na 2.2, dnes začíná na 1.5 a končí na 3.5 V6.

Motor 1.5 je určen vyloženě pro „zelené“ řidiče. Pokud plyn jenom lechtáte a z kopce zásadně „plachtíte“, protože i když máte velké auto, je pro vás spotřeba to nejdůležitější na světě, pak s ním budete jistě spokojeni.

Auto s motorem 1.9 bylo považované za podmotorované. Tohle stigma nyní ponese verze 1.5. Oba dva motory jsou pro velké rodinné auta opravdu slabé. To se týká i benzinového 1.6. Tyhle downsizingové motory jsou vhodné leda tak do města, na dálnici budete mít pocit, že „to nejede“. Pro město i mimo něj je asi nejlepší 2.0 ať už benzin nebo nafta. To první, pokud dáváte přednost sportovní jízdě, to druhé, poku máte raději úsporné motory. Navíc, naftový 2.0 se 110 kW byl novináři v recenzích velice dobře přijat a chválen.

Verze 3.0 l dává velký výkon, ale dodává se pouze s automatem, což nemusí vůbec vadit.

Motory 3. generace Renaultu Laguna
Benzín
1.6 L 79 kW (110 k) 11,7 s 192 km/h
2.0 L 103 kW (140 k) 9,1 s 210 km/h
2.0 L 125 kW (170 k) 9,2 s 220 km/h
2.0 L 150 kW (205 k) 7,8 s 232 km/h
Nafta
1.5 L dCi 81 kW (110 k) 12,1 s 192 km/h
2.0 L dCi 96 kW (130 k) 10,6 s 204 km/h
2.0 L dCi 110 kW (150 k) 7,5 l/100 km 9,5 s 210 km/h
2.0 L dCi 127 kW (175 k) 8,7 s 220 km/h
2.0 L dCi 131 kW (180 k) 8,5 s 222 km/h
3.0 L dCi V6 172 kW (235 k) 7,3 s 242 km/h
3.5 L dCi V6 175 kW (238 k) 7,4 s 244 km/h

Motory 2. generace Renaultu Laguna.
Benzín
1.6 i 16V 100 k 7,3 l/100 km 11,5 s 195 km/h
1.8 16V 120 k 7,6 l/100 km 10,7 s 203 km/h
2.0 i 16V 136 k 8,5 l/100 km 9,9 s 205 km/h
2.0 IDE 16V 140 k 8,2 l/100 km 9,8 s 210 km/h
2.0 i T 16V 165 k 8,2 l/100 km 8,5 s 218 km/h
3.0 V6 24V 207 k 10,1 l/100 km 8,1 s 235 km/h
Nafta
1.9 dCi 100 k 5,4 l/100 km 13,7 s 150 km/h
1.9 dCi 107 k 5,6 l/100 km 12,3 s 190 km/h
1.9 dCi 120 k 5,6 l/100 km 10,7 s 200 km/h
2.2 dCi 150 k 6,3 l/100 km 9,8 s 215 km/h

Bezpečnost Renaultu Laguna

Renault tradičně dbá na bezpečnost, takže není překvapením, že má Renault Laguna z nárazových testů plný počet 5 hvězdiček.

Nové Laguny jsou vybaveny bi-xenonovými světlomety, které se natáčejí do zatáčky, dále aktivním protiprokluzovým systémem ASR, systémem kontroly tlaku v pneumatikách nebo elektronickým stabilizačním systémem ESP.

Samozřejmou součástí výbavy je systém ISOFIX pro upevnění dětských sedaček a pokročilé opěrky hlavy, které zabrání zranění páteři při nárazu zezadu (anti whiplash).

Závěr

Renault Laguna je jedním z nejlevnějších aut ve své třídě. Navzdory tomu se jedná o hodnotné auto, které vám neudělá ostudu. Spotřeba Laguny vám nebude způsobovat infarkt při návštěvě čerpací stanice – na takhle velké auto je naprosto pohodová. Pokud se porozhlédnete po autobazarech tak auto ani příliš neztrácí na ceně a náklady na servis jsou také rozumné. Je to pohodlný, stylový a za ty peníze i luxusní automobil.

Konkurenti Renaultu Laguna

  • Citroën C5
  • Peugeot 407
  • Peugeot 407 Coupé
  • Volkswagen Passat CC