Peugeot 308 SW

Proč koupit Peugeot 308 SW

  • prostorný interiér
  • odlišný design
  • velký zavazadelník
  • bohatá výbava v základu
  • praktičnost
  • uživatelsky přívětivé

Peugeot 308 SW je následníkem Peugeotu 307 od roku 2008. Na začátku roku 2011 se začala vyrábět faceliftovaná verze. Jedná se o malý rodinný vůz.

Peugeot 308 SW Peugeot 308 SW Peugeot 308 SW

Peugeot 308 SW je sourozencem Peugeotu 308, který se začal prodávat nejdříve jako hatchback a je přímým pokračovatelem 307 SW. Prodává se v pěti druzích výbavy. Startovací základní verze se jmenuje „Estate“. Peugeot nabízí auto v 10 barvách.

Auto nabízí pohodlný a prostorný interiér, širokou výbavu, velký kufr, ale i radost z řízení. Samozřejmostí je design, který vaše auto odliší od průměrné automobilové konfekce. Je to něco mezi hatchbackem a MPV.

Peugeot 308 SW video

Vzhled Peugeotu 308 SW

Peugeot 308 SW je postaven na platformě T7, která je společná pro Peugeot i Citroën. Vysoká karoserie umožnila získat velmi prostorný interiér s nekonečným prostorem nad hlavou, ve kterém se cestující nebudou ani náhodou cítit stísněně. Velké prosklené plochy dopřejí cestujícím hodně světla a dobrý výhled. Zvětšení o 27% se dočkala panoramatická střecha, celkem má 1,68 m2.

Šikovnou vychytávkou je otevírání zadního skla. Díky tomu nemusíte otevírat celé páté dveře.

Peugeot 308 SW

Přední část má společnou s Peugeotem 308. Zadní část je originální přesto je v souladu s designem přední části. Designové linie začínají v přední části kapoty, tvz. nose, pak přecházejí v kapotu a nakonec v sloupky čelního skla. Končí až ve víku kufru, to je ve dveřích zavazadelníku. Peugeot tomu říká „V“ profil. Čirá přední světla tento profil kopírují svým protáhlým tvarem.

Peugeot 308 SW Peugeot 308 SW Peugeot 308 SW

Vzhled pak podtrhuje design velkého otvoru pro vstup vzduchu v přední části a a do něho začleněný nárazník. Maska chladiče může mít, v závislosti na verzi, dvě chromované mřížky nebo masku v barvě hliníku. Třetí možností je sportovnější design určený pro motor 1.6 l THP se 128 kW.

V rozích předního nárazníku jsou umístěna mlhová světla. Ta auto vizuálně rozšiřují a vytváří dojem, že vůz lépe sedí na silnici.

Postranní linie oken vytváří dojem pohybu a cestujícím zaručuje dobrý výhled z auta i pro ty, kteří sedí ve třetí řadě.

Peugeot se snažil, aby auto získalo na výrazu a na dynamičnosti při zachování vyvážených rozměrů. Asi budete souhlasit, že se to povedlo. Jedná se o příjemnou směs elegance a moderního vzhledu. Na silnici si ho s žádnou jinou značkou nespletete.

Od Peugeotu 308 hatchback se 308 SW liší o 10 cm delším rozvorem kol a o 12,4 cm delším zadním převisem. Společnou mají celou přední část, přední sklo, přední dveře a podlahu.

Auto je o 5,3 cm širší než předchozí verze 307. Svojí šírkou 1,8 m nabízí bohatý prostor v oblasti ramenou cestujících. Výška auta je 1,5 m, o 1,3 cm méně než 307. Tím došlo ke snížení aerodynamického odporu a snížilo se i těžiště. Auto na silnici lépe sedí a v zatáčkách se tolik nenaklání. Zásluhu na tom mají i širší rozchody kol a pneumatiky s rozměry 195/65R15, 205/55R16, 215/55R16, 225/45R17 nebo 225/40R18.

Interiér Peugeotu 308 SW

Interiér je stejný jako u Peugeotu 308. Elegantní, posilující pocit velkého prostoru a pohodlí. Dovnitř proniká jen minimální zvuk zvenku nebo od motoru. Cestující si mohou povídat, aniž by na sebe museli křičet. V klidu tak může probíhat konverzace mezi první a třetí řadou sedadel.

Za pozornost stojí vnitřní modularita auta. Druhou řadu sedaček lze vyjmout celou nebo jednotlivě, sedačky jsou dělené. To samozřejmě umožňuje využívat interiér tak, jak zrovna potřebujete. Dozadu lze přidat třetí řadu sedadel, tvoří ji dvě sedačky, pak je auto sedmimístné. Je pochopitelní, že tato řada je určena zejména dětem, dospělí ji využijí pouze nouzově, při delším cestování by vám asi nepoděkovali.

Pokud potřebujete co největší kufr, není nic jednoduššího než třetí a druhou řadu sedaček sklopit. Vytvoří se tak velmi praktická rovná plocha pravidelného tvaru. Při nakládání těžších předmětů oceníte nízkou nákladavou hranu chráněnou nerezovým plechem. Její výška nad zemí je pouze 54,8 cm.

Pokud potřebujete dát do kufru něco menšího, nemusíte otevírat celé zadní víko, ale stačí vyklopit pouze sklo zadního víka. To může být velmi praktické, pokud máte v kufru něco, co by se vám po otevření celého zadního víka vysypalo nebo je za autem zaparkované další auto, které vám nedovolí otevřít celé víko zavazadelníku. Další možností je uložení oblečení na plato zavazadelníku bez otevírání celého kufru a vystavování jeho obsahu cizím očím. Otevírací sklo je vůbec největší. Žádný jiný výrobce nenabízí takhle velké otevírací sklo.

Velikost kufru je 674 litrů. Pokud je posunutá druhá řada sedaček dozadu, pak se zavazadelník zmenší na 600 litrů. Zavazadelní se dáv zvětšit vyjmutím horního krytu, pak má mezi 911 až 1031 litry, to podle polohy sedadel. Po vyjmutí sedaček v druhé řadě dostanete gigantických 2 149 litrů. V kufru není žádná falešná podlaha, takže rezerva je umístěna pod podlahou. Na podlaze kufru jsou praktická oka na uchycení sítě, kterou můžete připevnit přepravovaný objekt.

Šikovnou vychytávkou je možnost jedno ze světel v zavazadelníku vyjmout a používat jako přenosnou svítilnu, která se dá dobíjet.

Kufr je ale možné ještě o něco zvětšit a to sklopením sedačky spolujezdce. Řidič získá jakousi poličku. V autě pak lze převážet předměty dlouhé až 3,10 m!

Při pohledu na dveře kufru si všimnete hliníkového panelu s nápisem „Peugeot“, kam se umisťuje registrační značka. Panel vizuálně zadní dveře rozšiřuje, takže při pohledu zadní část a kufr vypadá ještě širší než skutečně jsou. Zadní dveře využívají celé zadní části až do hran auta, abyste po jejich otevření netrpěli malým nákladovým otvorem. Při nakládání velkých předmětů vám nebude nic překážet. Víko kufru se otevírá v úhlu 93°.

Snahou Peugeotu bylo, aby materiály a tlačítka působila luxusně jak použitými materiály, tak i vzhledově.

Přední sedačky mají u některých verzí nastavení bederní opěrky. Některé verze mají i nastavování řidičovi sedačky čtyřmi směry s pamětí. Cestující ve druhé řadě mohou využít skládací tác zabudovaný zezadu do předních sedaček. Součástí je i držáček na pití.

Sedačky ve druhé řadě jsou vzájemně zaměnitelné. Nehrozí, že byste upevnili dvě sedačky a pak zjistili, že je musíte vyndat, protože jste je nechtíc prohodili. Sedačky jsou také výškově nastavitelné, lze je posouvat dopředu enbo dozadu, podle potřeby místa pro kolena sedícího pasažéra. Sklon opěráku je také nastavitelný. Dají se použít i ve třetí řadě. Ve druhé řadě můžete mít jednu sedačku, dvě nebo žádnou. Pokud je budete vyndavat, stačí je sklopit a vyjmout.

Základní verze má zadní sedačky dělené v poměru 60/40 a neposouvatelné.

Podvozek Peugeotu 308 SW

Protože je Peugeot 308 SW větší než Peugeot 308, podvozek oproti menšímu hatchbacku prošel změnamy. Změnilo se zavěšení kol a nastavení tlumičů. Elektrohydraulický posilovač ve spojení s přední nápravou pseudo McPherson poskytuje přesné řízení a dobrý pocit z něho. U zadní nápravy byla použita torzní tyč. Rozchod kol přední i zadní nápravy byl zvětšen. Pneumatiky lze použít až do velikosti 18“. Dalším vylepšením oproti svému předchůdci 307 SW je nižší těžiště, které zlepšuje celkovou stabilitu vozu. To vše ve spojení s tuhou karoserií dává řidiči pocit, jakoby řídil hatchback.

Peugeot samozřejmě musel upravit podvozek s ohledem na to, že 308 SW bude převážet větší náklady než jeho menší sourozenec 308 nebo že bude převážet větší množství lidí (maximum je 7). Úpravami prošlo nastavení tlumičů, pružin a zadní torzní tyč, která je o 20% tužší v porovnání s hatchbackem.

Peugeot jde s dobou, proto auto obul do pneumatik Michelin Energy Saver. Ty mají snížený valivý odpor o 20 %. Výsledkem je snížení spotřeby o 0,2 litru paliva na 100 km.

Přední brzdy jsou vybaveny kotouči s vnitřním chlazením. Standardní výbavou je ABS, elektronická distribuce brzdné síly (EBD). Při nouzovém brzdění dojde k aktivaci výstražných světel. ESP je montováno v závislosti na modelu.

Motory Peugeotu 308 SW

V našem autobazaru lze nalézt Peugeoty 308 SW s celou řadou motorů. Peugeot dodává 5 benzínových motorů a 3 diesolové HDi motory. Asi nepotřebujete naší nápovědu, abyste uhodli, které motory jsou těmi nejžádanějšími.

Benzínová řada motorů začíná na 1.4 l VTi s 70 kW a končí na 1.6 l THP se 128 kW. V naftě to pak je 1.6 l HDi s 66 kW a vrcholem je 2.0 l HDi DPFS se 100 kW. Benzinové motory VTi a THP byly vyvinuty ve spolupráci PSA s BMW.

Peugeot 308 SW

Převodovka je buď pětistupňová manuální, čtyřstupňový automat nebo zcela nový šestistupňový manuál.

Benzín
1.4 VTi 70 kW / 95 k, 136 Nm 5 stupňová manuální převodovka
1.6 VTi 88 kW / 120 k, 160 Nm 5 stupňová manuální převodovka
1.6 VTi 88 kW / 120 k, 160 Nm 4 stupňová automatická převodovka
2.0 BioFlex 107 kW / 146 k, 208 Nm 5 stupňová manuální převodovka
1.6 THP 110 kW / 150 k, 240 Nm 6 stupňová manuální převodovka
1.6 THP 103 kW / 140 k, 240 Nm 4 stupňová automatická převodovka
1.6 THP 128 kW / 175 k, 240-260 Nm 6 stupňová manuální převodovka
Nafta
1.6 HDi 66 kW / 90 k, 215 Nm 5 stupňová manuální převodovka
1.6 HDi DPFS 80 kW / 110 k, 240-260 Nm 6 stupňová manuální převodovka
2.0 HDi DPFS 100 kW / 136 k, 320-340 Nm 6 stupňová manuální převodovka
2.0 HDi DPFS 100 kW / 136 k, 320-340 Nm 6 stupňová manuální převodovka

Příjemným překvapením pro majitele tohoto auta by měla být nízká spotřeba. Ta klesla jednak použitím nejnovějších technologií u motorů jak benzinových tak naftových, lepší aerodynamikou auta, snížením hmotnosti a použitím úsporných pneumatik. Peugeot 308 SW dokáže ušetřit až 10% paliva oproti svému předchůdci Peuteotu 307 SW. To je fakt, který u čerpací stanice jistě oceníte ať už si koupíte vůz s benzinovým nebo naftovým motorem.

Bezpečnost Peugeotu 308 SW

Bezpečnost auta by měl zvýšit dodávaný systém upozorňující na nežádoucí vybočení z pruhu (Lane Departure Warning System). Další pomůckou, kterou řidič ocení hlavně v noci, jsou natáčecí bi-Xenonová světla.

Koncern PSA vsází u všech vozů na pasivní bezpečnost a Peugeot 308 SW není vyjímkou. Karosérie má tři deformační zóny, které zaručují co nejlepší ochranu posádky při nárazu. Konstruktéři se snažili deformační zóny vytvořit tak, aby k pohlcení energie nárazu došlo požadovaným směrem. Za příplatek Peugeot dodává až 7 airbagů, včetně airbagu umístěného na sloupku řízení. Protože auta dovážíme ze zahraničí, mají obvykle nejvyšší výbavu. Takže zatímco u nového auta musí zákazník připlácet, u nás dostanete nejvyšší výbavu v ceně. Peugeoty 308 SW které míváme v nabídce mají 6 airbagů.

Peugeot je v těsném závěsu za prémiovými automobilkami. Ve výbavě najdete „Peugeot pohotovost“ (Peugeot Emergency). Pokud dojde k nehodě, systém automaticky odešle polohu automobilu a žádost o pomoc.

Že to Peugeot myslí s bezpečností vážně dokazuje i poslední vychytávka. Tou je wi-fi senzor bezpečnostních pásů druhé řady sedadel, který kontroluje, jestli jsou bezpečnostní pásy zapnuté. Druhá řada sedadel je totiž vyjímatelná, proto Peugeot zvolil bezdrátové řešení, které neomezuje modularitu sedaček.

Všechny tři sedačky ve druhé řadě jsou vybaveny úchyty Isofix pro dětské sedačky.

Závěr

Auto je určené zejména pro rodiny s dětmi, popř. pro lidi, kteří potřebují auto s velkým prostorem uvnitř, třeba na převážení sportovního vybavení apod. Peugeot 308 SW je mezi kombi a MPV. Je větší než běžné kombi, ale není to taková krabice jako MPV. Jízdní vlastnosti jsou také blíže kombi než MPV. Pokud chcete auto, které nabízí hodně prostoru uvnitř, který si můžete upravit podle potřeby, a auto, které je jednoduché na ovládání, pak je Peugeot 308 SW určen přímo pro vás.

Konkurenti Peugeotu 308 SW

  • Ford Focus
  • Renault Mégane
  • Peugeot 308
  • Volkswagen Golf
  • Opel Astra