Peugeot 307

Proč koupit Peugeot 307?

  • elegantní francouzský design
  • sportovní vzhled
  • malé rozměry
  • praktický zavazadelník
  • dobrý výhled dopředu

Peugeot 307 patří do skupiny malých rodinných vozů. Jednalo se o velmi povedeného následníka Peugeotu 306. V roce 2005 se objevila faceliftovaná verze. Změnami prošla přední část, zejména světla, kapota a mřížka chladiče se posunula do spodní části, před faceliftem byla mezi světly nad nárazníkem. Auto se prodávalo ve třech karosářských verzích: hatchback, kupé a kombi. Produkce skončila v roce 2008 a následníkem je Peugeot 308.

Peugeot 307 video

Vzhled Peugeotu 307

Podvozková platforma vznikla společně v koncernu PSA a používá se u Citroënu C4. Oproti Peugeotu 306 je Peugeot 307 ve všech směrech větší. Po designové stránce se Peugeot 307 rozloučil s designovým studiem Pinifarina a vydal se vtříc agresivnějšímu stylu, kterého si všimnete právě kvůli velké mřížce chladiče. To mu dává sportovnější vzhled.

Někdy je Peugeot 307 považován za kompakt MPV. Může k tomu vést právě nově nastolený design, kdy poměrně strmá kapota přechází do čelního skla, což je typické právě pro kategorii vozů MPV spolu s vyšší karosérií.

Peugeot 307 se prodával jako 3-dveřový a 5-dveřový hatchback, sedan, kombi a kabriolet, později přibyly verze Peugeot 307 Break a Peugeot 307 SW. Verze jsou si hodně podobné jak zvenku tak vnitřním uspořádáním. Pouze Peugeot 307 SW je nejvíce podobný MPV svým uspořádáním sedaček ke kterým přibyla třetí řada.

Motory pro Peugeot 307

Motorová řada začíná motory s obsahem 1.4 litru a končí 2.0 litru. Nejnižší motorizace má 68 k, nejvyšší 175 k. Dobrou volbou je naftový 1.6 HDi, 90 k, který bohatě stačí na svižnou jízdu. Se spotřebou si nemusíte lámat hlavu, pohybuje se mezi 5-6 litry nafty. V případě, že chcete něco silnějšího pak benzínový 2.0 se 141 k. Naftové motory mají kultivovaný chod a jsou poměrně tiché.

Jízdní vlastnosti se zlepšily v porovnání s předchozím Peugeotem 306 záslouhou jiného zavěšení zadních kol. I přesto je ale kvůli své výšce vůz citlivý na boční vítr. Na pohodlí nepřidá ani větší hluk ve vyšších rychlostech způsobený obtékáním karoserie vzduchem. Výměnou za to dostanete solidní posaz za volantem, který není „utopený“.

Kromě nového zavěšení dostal Peugeot 307 do vínku i tvrdší nastavení tlumičů. To oceníte zejména v zatáčkách, kde se tolik nenaklání. Pocitově auto na silnici lépe sedí a působí sportovněji. Tomuto pocitu napomáhá i tvrdší polstrování sedaček.

Provozní náklady jsou, jak už je u Peugeotů zvykem, celkem nízké.

Interiér Peugeotu 307

Interiér auta neurazí. Ovladače jsou přehledně uspořádané, palubová deska vypadá dobře. Jediné co nepotěší je kvalita zpracování některých plastových dílů, ale je třeba mít na paměti, že se jedná o auto nižší třídy, kde by kvalitní materiály jenom zbytečně zvedly cenovku. Faceliftovaná verze se to snažila řešit nahrazením původních tvrdých plastů měkčenými plasty. Výsledek vypadá pěkně. Interiér je velice útulný a hlavně praktický.

Dobře vypadá i středová konzole ve stříbrné barvě nahoře zakončená kapličkou s digitálními údaji.

Sedačky dobře podrží tělo v zatáčkách a při cestování neunavují. Nastavitelné ke spokojenosti jak řidiče, tak spolujezdce.

V Peugeotu 307 je hodně místa vpředu. To ocení řidič i spojezdec. Vzadu je to horší zejména s místem pro hlavu u vyšších cestujících. Pokud se uvádí, že se jedná o malý rodinný vůz, pak se spíše počítá s tím, že vzadu budou sedět hlavně děti, pro které je tam místa dost.

Zavazadelník u tak malého auta překvapí svojí velikostí 420 litrů. Sedačky sice nejdou sklopit tak, aby vznikla rovina, ale po jejich sklopení dostanete skvělých 1470 litrů pro náklad.

Výhled dozadu je trochu horší.

Výbava Peugeotu 307 je na slušné úrovni. Obsahuje nastavení volantu, sedačky řidiče, posilovač řízení, dálkové centrální zamykání, přední elektrická okna. Všechny modely mají deadlock (tzn. dají se zamknout tak, že je nelze otevřít ani z venčí ani zevnitř bez správného klíče).

Bezpečnost Peugeotu 307

Zpočátku měl Peugeot 307 pouze 4 hvězdičky v testech EuroNCAP. Faceliftovaná verze se polepšila a obdržela plných 5 hvězdiček.

Automobilka standardně dodávala 6 airbagů a ABS. Některé typy mohou mít ESP, to podle motoru.

Závěr

Pokud se rozhodnete pro Peugeot 307 z našeho autobazaru, pak dostanete vůz, který vyniká velkou prostorností interiéru, jeho slušným zpracováním, elegantním designem, skvělou bezpečností a slušnou výbavou.

Konkurenti Peugeotu 307

  • Ford Focus
  • Renault Mégane
  • Peugeot 308
  • Volkswagen Golf
  • Opel Astra