Ford S-MAX

Proč koupit Ford S-MAX

  • atraktivní design
  • prostorný a přehledný interiér
  • sportovní podvozek
  • dynamické a přesto úsporné motory
  • velký kufr
  • až 7 sedaček
  • variabilita
  • oslavné ódy motoristických novinářů (což není příliš obvyklé)

Ford S-MAX je pětimístné MPV, může být i sedmimístné, a patří mezi velmi oblíbená a dobře prodávaná auta. Od počátku bylo záměrem Fordu vyrobit auto, které jezdí dobře jako sedan a zároveň je hodně prostorné jako MPV. Výsledkem je kříženec mezi velkým Fordem Galaxy a menším Fordem C-MAX. Auto se vyrábí od roku 2006. Model 2010 prodělal facelift.

Ford S-MAX Ford S-MAX Ford S-MAX

V roce 2007 se Ford S-MAX stal Evropským autem roku. Tehdy pokořil i Citroën C4 Picasso, které skončlo na 3. místě. A jaké byly důvody vítězství, které porotu přiměli, aby Ford S-MAX vyhlásila jako vítěze? Jsou to přesně ty důvody, které vás přimějí toto auto koupit:

  • Tím prvním, kterého si okamžitě všimnete, je povedený design. Málokteré auto vám padne do oka hned, jak se na něj podíváte. Mezi MPV je to hezounek.
  • Pokud vás zláká a vy se do něj usadíte, ohromí vás vnitřní prostorností a zpracováním interiéru.
  • Pak už jenom zbývá nastartovat a při jízdě vás přesvědčí, že umí jezdit sportovně.
  • Posledním z velkých důvodů je výborná bezpečnost - svojí rodinu určitě neposadíte do čehokoli, co má 4 kola, že ne.

Verze s nejvyšší výbavou Titanium je zákazníky nejžádanější. V autobazaru se ji snažíme nabízet, protože je pro kupující ojetého Fordu S-MAX velmi výhodná. Obsahuje totiž plnou výbavu a díky tomu je velice výhodnou koupí.

Ford S-MAX video

Vzhled Fordu S-MAX

Ford S-MAX byl prvním autem, u kterého Ford použil kinetický design. Linie auta se rýsují již od předních světel, pokračují přes kapotu, přes hodně skloněné čelní sklo až ke střeše. Karoserie je poměrně vysoká, proto, aby se zdůraznila jízdní dynamika vozu, svažuje se střecha dolů v prostoru nad druhou řadou sedadel. Tento designérský rys pocítí vyšší cestující ve třetí řadě, v podobě stísněného prostoru. Třetí řada je ale určena zejména dětem, takže v tom by neměl být problém.

Ford S-MAX

Vnější rozměry odpovídají kombi Fordu Mondeo. Samozřejmě kromě výšky.

Interiér Fordu S-MAX

Při usednutí do interiéru budete mít téměř pocit, že sedíte v prémiové značce jako je BMW nebo Audi. Ford si dal záležet na jeho zpracování. V interiéru jsou použity kvalitní materiály. Měkčené plasty jsou všude, kam oko dohlédne. Ford si dal opravdu záležet a pryč jsou doby, kdy v tomto směru zaostával za ostatními značkami.

Přístrojová deska je přhledná a autu nedělá ostudu. Grafika displeje na přístrojové desce byla vylepšena. U prvních verzí byla poněkud nevzhledná. Tlustý věnec multifunkčního volantu dobře padne do ruky. Parkovací brzda má tvar plynové páky z kokpitu letadla, jak je u Fordu zvykem.

Ford S-MAX Ford S-MAX

Třetí řada sedaček po sklopení vytvoří rovnou podlahu zavazadelníku. Druhá řada se posune dopředu a složí a pokračuje v rovné podlaze. To je ostatně jedním z důvodů pro koupi tohoto vozu.

Ford S-MAX Ford S-MAX

Při plném obsazení sedmi osobami, je objem zavazadelníku pouze 285 litrů. Pokud 3. řadu sedaček sklopíte, zavazadelník se zvětší na 755 litrů. Cestování v pěti se sklopenou 3. řadou bude asi nejběžnější. Při využití zavazadelníku až po střechu to bude 952 litrů. Nakonec můžete sklopit i 2. řadu a získáte rovnou plochu zavazadelníku (u sedmimístné verze, u pětimístné sedadla v 2. řadě rovnou plochu nevytvoří) a objem 2000 litrů.

Ford S-MAX Ford S-MAX Ford S-MAX

Třešničkou na dortu je nízko umístěná nákladová hrana. S tímto autem nebudete mít problém při nakládání a převážení ani objemnějších předmětů.

Co asi bude vadit každému řidiči je horší výhled přes přední A sloupky. To je ale problém, se kterým se potkáte v každém MPV. Je to dáno umístěním sedačky řidiče, velkou palubovkou a šikmým čelním sklem.

Podvozek Fordu S-MAX

Fordu se podařilo vytvořit auto, které je na jednu stranu rodinné, na druhou stranu sportovní. Původ sportovních genů hledejte u Fordu Mondeo. Ford S-MAX má stejný podvozek. Jediné stížnosti, které na podvozek zazněly, se týkají 18 palcových kol. Ta na pohodlí v autě nepřidají.

Jízdní vlastnosti jsou blízko již zmíněnému Fordu Mondeo a to rozhodně není málo. Skvělý podvozek toto auto postavil na pomyslnou špičku mezi vozy MPV co se jízdních vlastností týče.

Karosérie se v zatáčkách naklání jen minimálně nebo vůbec. To záleží na stylu vaší jízdy. Na úsecích plných zatáček se Ford S-MAX chová překvapivě hbitě a agilně. To u MPV nebývá zvykem.

Přední zavěšení kol je McPherson, zadní náprava je víceprvková s nezávislým zavěšením kol.

Motory Fordu S-MAX

I přes velikost kterou Ford S-MAX má, mu motory propůjčují velice slušnou dynamiku. Naftové motory mají výborný zátah od středních otáček. Převodovka občas zazmatkuje a zařadí na vyšší rychlostní stupeň dřív než je zdrávo, což vám asi neudělá radost při předjíždění, ale jinak jí není co vytknout.

Benzínové motory jsou k dispozici pod označením Duratec, naftové nesou obchodní označení Duratorq.

Ford S-MAX

Od modelového roku 2009/10 se dodává benzinový 2.0 STCi EcoBoost s výkonem 203 k a s převodovkou Powershift. Jedná se o šestistupňovou automatickou dvoukotoučovou převodovku, kterou Ford vyrábí ve spolupráci s firmou Getrag. Díky nové převodovce by se mělo dosáhnout až 10% úspory paliva oproti běžnému automatu.

Motor s objemem 2.5 litru je společný s Fordem Focus ST. Tenhle motor ale umí udělat docela nepěknou díru do nádrže. Pokud opravdu hodně šlápnete na plyn, bude vás to stát až 18 l/100 km. Na oplátku od auta dostanete to, čemu se říká zážitek z jízdy. Něco, co byste u takhle velkého a těžkého MPV nikdy nečekali. Při úsporné jízdě se budete pohybovat mezi 8 – 10 l/100 km.

U naftového 1.8 se dá jezdit za 4,8 l/100 km pokud jedete vyloženě na spotřebu. Nutno zmínit, že auto váží 1,7 tuny. 1,7 tuny = 4,8 l/100 km! Tohle auto si zamilujete. Běžně ale budete jezdit spíš kolem 6 litrů. I tak je to ale vynikající spotřeba.

Benzín
1.6 STCi EcoBoost (od 2010) 160 k 6 stupňové manuální
2.0 STCi EcoBoost (od 2010) 203 k Powershift
1.8 Duratec HE 125 k 5 stupňová manuální převodovka
2.0 138 k 5 stupňové manuální
2.0 FlexFuel 128 k 5 stupňové manuální
2.3 158 k 6 stupňové manuální
2.5 217 k 6 stupňové manuální
Nafta
1.8 TDCi 123 k 5 stupňové manuální
1.8 TDCi 123 k 6 stupňové manuální
2.0 TDCi 143 k 6 stupňové manuální
2.2 TDCi 173 k 6 stupňové manuální

Dojezd auta je docela slušný. Nádrž má objem 70 litrů. S benzínovými motory tak bude dojezd kolem 800 km, s naftovými mezi skvělých 1000 – 1200 km. Výrobcem udávaná průměrná spotřeba pro naftový Duratorq TDCI 2.0 115 k je pouhých 5,7 litru.

Řazení je narozdíl od konkurentů velmi přesné. Můžeme říct, že je to jedno z nejlepších ve vozech MPV, ne-li vůbec nejlepší. Já vím, ještě je tu Ford C-MAX...

Bezpečnost Fordu S-MAX

Na místo spolujezdce nelze umístit sedačku s dítětem. Auto nemá standardně deaktivaci airbagu na místě spolujezdce. Do nového S-MAXu jí lze dokoupit jako doplňkovou výbavu.

Při nárazových testech Ford S-MAX obdržel plné 5 hvězdičkové hodnocení s celkem 36 body. To je nejlepší výsledek v této třídě aut. Ochrana posádky je na vynikající úrovni. Ochrana dětí 4 hvězdičky z 5, ochrana chodců 2 hvězdičky ze 4 možných.

Při nárazu byla řidičova kolena chráněna kolenním airbagem před palubní deskou. Volant se při nárazu stáhnul dopředu a vytvořil řidiči ochranu.

Za boční náraz auto získalo plný počet bodů.

Druhá řada sedadel má úchyty ISOFIX pro uchycení dětských sedaček.

Příspěvkem k bezpečnosti je systém pro monitorování mrtvého úhlu (BLIS). Výstražné upozornění se zobrazuje ve zpětném zrcátku pomocí LED indikátoru. Systém je založen na radaru, který neustále kontroluje, zda se v mrtvém úhlu nenachází jiné auto. K automatickému spuštění dojde od 10 km/h výše.

Ford S-MAX

Ford S-MAX zahrnuje většinu bezpečnostních prvků do tzv. inteligentního ochranného systému (IPS), který kombinuje pevnou strukturu karosérie s elektronickými pomocníky jako je ABS, EBD nebo standardní ESP. Kromě běžných airbagů zahrnuje i kolenní airbag, pokročilou ochranu krku, tříbodové bezpečnostní pásy, předpínače bezpečnostních pásů, bezpečnostní pedály atd.

Závěr

Auto je prostorné, dobře se řídí a má skvělý podvozek jak je u Fordu zvykem. Prostor uvnitř auta si můžete snadno nastavit tak jak zrovna potřebujete. Můžete mít až 7 míst pro pasažéry nebo jenom 2 a k tomu moře místa pro převoz nákladu. Třetí řada sedaček není určena pro dospělé, spíš pouze pro děti. Nouzový převoz ale přežijí i dospělí.

Tohle auto vás překvapí skvělými jízdními vlastnostmi, ale i vynikajícím zpracováním interiéru.

Konkurenti Fordu S-MAX

  • Peugeot 5008
  • Seat Alhambra
  • Volkswagen Sharan