Ford C-MAX

Proč koupit Ford C-MAX

  • atraktivní vzhled
  • výborný podvozek
  • skvělé řízení se zpětnou vazbou
  • jízda je zábavná
  • na to, že je to MPV má sportovní geny
  • při couvání horší výhled

Ford C-MAX je kompaktní MVP. Pod tím si představte malé rodiné auto s vysokou prostornou kabinou. Od roku 2003 se vyráběl v Sársku v Německu, po roce 2010 se vyrábí ve Valencii ve Španělsku. Ford tak snížil výrobní náklady a prodejní cenu. Pro velký úspěch se vyrábí i v USA od roku 2011. V nabídce Fordu se jedná o nejmenší víceúčelové vozidlo. Jeho větším sourozencem je Ford S-MAX a najvětším je Ford Galaxy.

Kromě benzinové a naftové verze se již vyrábí i elektrický hybrid a plug-in hybrid (k pohonu se používají nabíjecí baterie, které se dobíjejí z běžné elektrické sítě).

Ford C-MAX Ford C-MAX Ford C-MAX

První generace se vyráběla nezvykle dlouho, až do roku 2010. Facelift proběhl o 4 roky dříve. To samo svědčí o kvalitách tohoto MPV. Mezi zákazníky je velice žádané. V našem autobazaru nabízíme již faceliftovanou verzi Fordu C-MAX. V naší nabídce je jeho největším konkurentem Citroën C4 Picasso, který byl, až do faceliftu C-MAXu, v designu o dost napřed.

Co se po faceliftu změnilo? U C-MAXu je nová mřížka chladiče, nový tvar předních světlometů a jiné mlhovky. Ty byly před faceliftem horizontální, nyní jsou vertikální. Trochu se tak připodobnil většímu S-MAXu, který s kinetickým designem přišel dřív. Vzadu došlo samozřejmě ke změně zadních světel a dostala, dnes již téměř povinný, pás LED diod. Zadní nárazník dostal oválnější tvary.

U třetí generace Fordu C-MAX je možné druhou řadu sedaček složit tak, že spolu se zavazadelníkem vznikne rovná plocha. Přibyla i panoramatická střecha, dvouzónová klimatizace, zadní kamera, HD Rádio.

Vzhled

Ford na C-MAXu použil kinetický design. Všechny vozy Fordu mají tento design společný. Snahou je, aby auto vypadalo dynamicky a jak sám Ford tvrdí, aby se pohybovalo i když stojí. C-MAXu to slušelo už před faceliftem. Po něm je to atraktivní auto, které má díky svému vzhledu náskok před konkurencí.

Karoserie vozu je pětidveřová. Interiér je pětimístný. Pokud byste chtěli sedmimístný, pak zvolte Ford Grand C-MAX, který je právě o ty 2 sedačky větší. C-MAX je sice MPV, ale malé MPV. To má jednu obrovskou výhodu. Parkování ve městě nebo podzemní garáže nejsou takový problém jako u velkých aut. Obrys auta je totožný s malým Focusem.

Podvozek

Ford C-MAX je postavený na podvozkové platformě Fordu Focus, od roku 2010 na podvozkové platformě C1, kterou používá i Mazda a Volvo. Ford stejný podvozek používá i pro Ford Focus. S Focusem sdílí i nezávislé zavěšení zadní nápravy.

Ford C-MAX má jeden z nejlepších podvozků v segmentu malých MPV. Asi byste těžko hledali podobné auto, které má takovou zpětnou vazbu od volantu. Pokud jste tatík od rodiny, který má občas chuť dát průchod sportovní genům za volantem, pak je tohle auto přesně pro vás. Samozřejmě se z něho nestane soutěžák, ale mezi malými MPV je nejsportovnější, ať už si pod tímto slovem u těchto aut představujete cokoli.

Auto je na silnici stabilní i přes vyšší kabinu. Karosérie je na MPV příkladně tuhá. V zatáčkách se karoserie víc naklání ve srovnání např. s Fordem Focus. Ale to je dáno kombinací výšky auta a fyzikálními zákony. Řízení je přesné a auto dobře ovladatelné. V zatáčce je dlouho neutrální, až když to přeženete začne se chovat nedotáčivě.

Dokud si Ford C-MAX nevyzkoušíte, neuvěříte, že řízení MPV může být taková zábava.

Motory

Na výběr je mezi 3 objemy motorů. Od nejúspornější 1.6, přes 1.8 až po 2.0. Naftový dvoulitr se 136 k je nejoblíbenější ve variantě Titanium. Posledně jmenovaný motor projeví svoje kvality zejména při předjíždění a také ve chvíli, kdy se podíváte do peněženky a zjistíte, že vám jí neluxuje. Je výkonný a zároveň úsporný.

Ford C-MAX

Benzín
1.6 Duratec 100 k 5 stupňová manuální převodovka
1.6 Ti-VCT Duratec 115 k 5 stupňová manuální převodovka
1.8 Duratec HE 125 k 5 stupňová manuální převodovka
2.0 Duratec HE 145 k 4 stupňová automatická převodovka
Nafta
1.6 Duratorq 90 k 5 stupňová manuální převodovka
1.6 Duratorq 109 k 5 stupňová manuální převodovka
1.8 Duratorq 115 k 5 stupňová manuální převodovka
2.0 Duratorq 136 k 6 stupňová manuální dvouspojková převodovka

Motory 3. generace

Benzín
1.6 Duratec Ti-VCT 105 k
1.6 Duratec Ti-VCT 125 k
1.8 EcoBoost 150 k
1.8 EcoBoost 182 k
Nafta
1.6 Duratorq 95 k
1.6 Duratorq 115 k
2.0 Duratorq 115 k
2.0 Duratorq 140 k
2.0 Duratorq 163 k

Motory 1.6 TDCi a 2.0 TDCi jsou dodávány s filtrem pevných částic (systém DPFS). Motor 1.8 je bez filtru.

Interiér

Facelift u Fordu C-MAX znamenal vyšší laťku pro kvalitu interiéru. Přesto při srovnání s Mondeem trochu zaostává, ale to už mluvíme o třídě výš. Z auta i tak dostanete pocit kvality a robustnosti. Interiér je 5 místný. Zadní sedačky jsou skládací. Některé verze je mají posuvné.

Ford C-MAX Ford C-MAX Ford C-MAX

Základní verze má ve druhé řadě 3 samostatná sedadla, rozdělená v poměru 40:20:40. Po jejich vyjmutí se z 473 litrů vyklube 1633 litrů.

Ford C-MAX Ford C-MAX Ford C-MAX

Ve verzi Titanium je možné vyjmout prostřední sedačku a dvě postraní sedačky šoupnout dozadu. Cestující vzadu kolem sebe a pro nohy získají moře prostoru.

Posaz řidiče, jak je u MPV zvykem, je vyšší. Máte pěkný rozhled po silnici. Přesto ale nevidíte na konec kapoty, což některým lidem vadí. Parkovací asistenti, přední a zadní, se dodávají za příplatek. Nelze je kombinovat s vypínáním airbagu spolujezdce.

Páka řazení je umístěna výš a přesně tak, aby ji měl řidič po ruce. To je věc, kterou si u Fordu C-MAX všichni chválí.

Středová konzole byla při faceliftu také předělaná. Vše je přehledně uspořádané. Při jízdě oceníte, že nemusíte dumat, kde je jaká funkce a místo na řízení se soustředit na hledání tlačítka. Rádio a přehrávání hudby z CD je součástí standardní výbavy. Přehrávání MP3 se dodává v modelu Titanium.

V závislosti na stupni výbavy, auto může být vybaveno i bezklíčovým (KeeFree) zapalováním. Startuje se pouze tlačítkem. Další volbou je elektrické nastavování sedačky řidiče s bederní opěrkou, vyhřívání sedadel, CD měnič atd.

Ford C-MAX bezpečnost

Ford C-MAX je bezpečný vůz a jeho ochrana posádky je na vysoké úrovni. Dobré úrovně dosahuje i ochrana dětí a chodců. V nárazových testech obdržel plný počet 5 hvězdiček.

Při čelním nárazu nedošlo k žádné deformaci prostoru pro cestující. Pasažéři vpředu mají dobrou ochranu v oblasti dolních končetin. Problémem není ani výška pasažérů nebo různé pozice při sezení.

Ochrana při boční nárazu fungovala také dobře. Žádná část těla nedoznala újmy, ochrana v oblast hrudníku byla adekvátní. Při bočním nárazu na sloup se projevila slabší ochrana hrudníku.

Ochrana proti hyperflexi krku je dobrá. K hyperflexi dochází při nárazu zezadu, kdy je tělo vymrštěno dopředu, hlava se zalomí dozadu a ve chvíli kdy tělo změní směr a putuje dozadu, hlava setrvačně letí dopředu a dojde k prudkému namáhání krku.

Při převozu dětí oceníte možnost vypnout přední airbag a upevnit dětskou sedačku na místo spolujezdce proti směru jízdy (tato funkce je příplatková).

Všechny verze mají v základu systém kontroly stability. Ve standardní výbavě je zahrnuto i upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy.

Standardní výbavou je plný počet airbagů. Airbag pro řidiče, spolujezdce, boční hlavové airbagy vpředu i vzadu. Zadní vnější sedačky mají úchyty ISOFIX pro připevnění dětských sedaček.

Pokud máte děti, oceníte vypouklé zpětné zrcátko, ve kterém uvidíte celou druhou řadu aniž byste se museli otáčet.

Závěr

Při koupi Fordu C-MAX získáte skvěle vypadající moderní rodinné auto, které se ovládá stejně dobře jako oblíbený Ford Focus, tj. velmi dobře. Nejlepší podvozek v segmentu malých MPV vám zpříjemní delší cestování nebo rovnou cestu na dovolenou na druhý konec Evropy.

Konkurenti

  • Mazda 5
  • Peugeot 308 SW
  • Citroën C4 Picasso